Dominiek Savio Instituut

U bent hier

U bent hier

ONDERSTEUNING TYPE 4 - GON | Zo ziet onze dag er uit!

op wieltjes "Ik heb een stoel op wieltjes, maar ook ik hoor erbij!"
sleutels Elke week komt een leerkracht uit het buitengewoon onderwijs naar de klas.

Met aangepast materiaal komen de leerlingen tot meetkundige constructies.

meetlat
aan het bord De schrijfmotorische vaardigheden worden op verschillende manieren ingeoefend. We gaan op zoek naar ondersteunende materialen, methodes en pictogrammen.
Tijdens de begeleiding is er speciale aandacht voor werkhouding en welbevinden van de leerling. schrijven
speelplaats We ondersteunen de leerling bij de integratie in de klasgroep en bij het aanvaardingsproces van het anders zijn.
Wekelijks wordt er tijd gemaakt voor een overleg met de leerkracht. Naast de persoonlijke gesprekken verloopt contact soms ook via telefoon of mail. overleg
schriftje Ouders kunnen wekelijks lezen wat er tijdens de begeleiding aan bod kwam  in het heen- en weerschriftje.
"Bij langdurige afwezigheid kan ik de lessen van mijn klas thuis meevolgen samen met de ondersteuner via Bednet." bednet
in de klas De ondersteuner werkt mee in de klas om de integratie in de groep optimaal te laten verlopen.