U bent hier
U bent hier
Bovenbouw | Zo ziet onze dag er uit!
![]() | In onze samenleving zijn de digitale leermiddelen niet meer weg te denken. Dit komt ook aan bod in ons lessenpakket. |
![]() | Wekelijks wordt er gewerkt aan het religieus- en waardebewustzijn tijdens de godsdienstlessen. |
![]() | Beeldopvoeding, muziek, drama en media worden ook geïntegreerd in ons lessenpakket. |
![]() | We laten de leerlingen ontwikkelen op hun eigen tempo. Er is differentiatie binnen de klasgroep mogelijk en als dit beter is voor de leerlingen, dan werken we in kleine groepjes. |
![]() | We leren zelfstandig werken aan ons pakket taal en rekenen, elk op eigen tempo en niveau. |
![]() | We leren om het rekenen toe te passen in het dagelijks leven: we betalen de broodjes die geleverd worden door ons buurtwinkeltje. |
![]() | We hebben aandacht voor de actualiteit en de wereld rondom ons. |
![]() | De logopedist, de ergotherapeut en de opvoeder ondersteunen ons in de klas tijdens het projectonderwijs of tijdens andere lesmomenten. |
![]() | Soms maken we een uitstap om wat we leren in projectonderwijs in het echte leven te zien en te beleven. |
![]() | Het lesgeven gebeurt vooral klassikaal, aangevuld met de indivuele ondersteuning op maat van elk kind. |
![]() | In bepaalde leerklassen wordt het leerprogramma van het lager onderwijs aangeboden met eventuele aanpassingen. |
![]() | In de leerklassen wordt er voor de vakken rekenen, taal en Frans klasoverschrijdend gewerkt. |
![]() | Sommige kinderen volgen een individueel leertraject. Zij krijgen de kans om met behulp van aangepaste(digitale) leermiddelen het leertraject te volgen. |
![]() | Ieder schooljaar gaan de laatste jaars op sneeuwklassen naar Zinal. |
![]() | De schoolverlaters proeven letterlijk en figuurlijk van het secundair in kader van de oriëntatie naar het middelbaar. |