U bent hier
U bent hier
Ondersteuning Type 4 - Zo ziet onze dag er uit!
![]() |
"Ik heb een stoel op wieltjes, maar ook ik hoor erbij!" |
![]() |
Elke week komt een ONdersteuner uit het buitengewoon onderwijs om de leerling te begeleiden, soms individueel, soms in de klas. |
|
Met aangepast materiaal komen de leerlingen tot meetkundige constructies. |
![]() |
De schrijfmotorische vaardigheden worden op verschillende manieren ingeoefend. We gaan op zoek naar ondersteunende materialen, methodes en pictogrammen. |
|
Tijdens de begeleiding is er speciale aandacht voor werkhouding en welbevinden van de leerling. |
![]() |
We ondersteunen de leerling bij de integratie in de klasgroep en bij het aanvaardingsproces van het anders zijn. |
|
Wekelijks wordt er tijd gemaakt voor een overleg met de leerkracht. Naast de persoonlijke gesprekken verloopt contact soms ook via telefoon of mail. |
![]() |
Ouders kunnen wekelijks lezen wat er tijdens de begeleiding aan bod kwam in het heen- en weerschriftje. |
|
"Bij langdurige afwezigheid kan ik de lessen van mijn klas thuis meevolgen samen met de ondersteuner via Bednet." |
![]() |
De ondersteuner werkt soms mee in de klas om de integratie in de groep optimaal te laten verlopen. |