Basisonderwijs - Onze school

WAT BIEDEN WE AAN

We zijn een school buitengewoon onderwijs Type 4, dit voor kinderen met een (neuro)motorische beperking.
Ook al hebben al onze leerlingen op motorisch vlak moeilijkheden, iedere leerling is uniek en de diversiteit tussen hen is dan ook erg groot. De leerlingen verschillen in leeftijd, maar ook in cognitieve mogelijkheden.
Voor elke leerling, rekening houdend met zijn/ haar mogelijkheden en beperkingen, voorzien we een kwaliteitsvol onderwijsaanbod op maat.
Sinds 2023 hebben we twee vestigingen van onze school.

ONZE VESTIGINGEN

Vestiging Gits Withuys

Vestiging Gits

Hier kan je terecht voor kinderen tussen 2,5 en 13 jaar met een (neuro)motorische beperking. Er is een omkadering met MFC mogelijk.

DSI Vestiging Brugge

Vestiging Brugge

Vanaf 1 september 2023 starten we met een vestigingsplaats lager onderwijs in Brugge voor kinderen van 6 tot 12 jaar. Een extra jaar lager onderwijs is mogelijk.

Samenwerking MFC

Samenwerking met MFC Kinderen

Binnen Dominiek Savio kennen we een jarenlange nauwe samenwerking tussen de scholen en de begeleiding vanuit het MFC. Samen met het kind en zijn gezin bekijken we welke ondersteuning passend is en hoe deze samenwerking vorm krijgt. Meer informatie over de werking van het MFC kinderen vind je hier.